Entree

Welkom op de website van Stichting Zijnsoriëntatie. De stichting wil Zijnsoriëntatie bevorderen en doet dit onder andere door het uitgeven van publicaties, het doen van onderzoek en het organiseren van activiteiten. Zijnsoriëntatie is een modern levenskunstpad, waarin elementen van psychotherapie en klassieke spirituele beoefening bij elkaar gebracht zijn.

De Stichting is uitgever van Zijnsgeoriënteerde publicaties, zoals boeken, kaartsets, audiofiles en filmpjes. Twee keer per jaar verschijnt De Cirkel, het Zijnsgeoriënteerde tijdschrift met verdiepende informatie over de ontwikkeling van de visie en over de methoden om de visie vorm te geven in ons dagelijkse leven.
Alle uitgaven zijn opgenomen in het verkoopfonds en verkrijgbaar via de winkel of bij het secretariaat van de school voor Zijnsoriëntatie.

Tijdschrift de Cirkel

De Cirkel, het halfjaarlijkse tijdschrift van de School voor Zijnsoriëntatie, bestaat al bijna dertig jaar. We zijn trots op dit tijdschrift om veel redenen: omdat de inhoud altijd op hoog niveau is, omdat het een mooie vormgeving heeft en omdat het in die dertig jaar altijd door enthousiaste vrijwilligers is gedragen. Daarnaast besteedt de redactie veel tijd aan het overleggen met de schrijvers, het redigeren van de artikelen, het maken van de lay-out, het regelen van de drukgang en het contact met de Stichting Zijnsoriëntatie. Ook zijn er vaak levendige inhoudelijke discussies over de visie en de principes. Kortom er wordt door vrijwilligers met grote inzet en inspiratie gewerkt en wij kunnen het resultaat hiervan twee keer per jaar in onze bus (en in de toekomst in onze mailbox) krijgen! Én binnenkort krijg je bericht over aantrekkelijkere tarieven en de nieuwe abonnementsvormen: Digitaal, Print en Compleet.

Als je op de hoogte wilt blijven van Zijnsoriëntatie, de inhoudelijke ontwikkelingen, de geest die er waait, de ervaringen van studenten, abonneer je dan op de Cirkel. Met in Cirkel 59, die nog voor de Kerst uitkomt, onder andere de thema’s: Stil verwijlen, Kunst, Moed en sensueel deinende mannenkonten…

Vertaling Treasure Trove of Scriptural Transmission

Al jaren is een kleine vertaalgroep, bestaande uit Daan Goedhart, Dorothea van der Sar, Marianne de Soet en Hans Knibbe, bezig om dit monumentale boek van Longchenpa in het Nederlands te vertalen. Het werk vordert gestaag; de vertaalgroep verwacht voor de zomer hiermee klaar te zijn. We hopen de vertaalrechten te krijgen van Padma Publishing, maar we zullen deze vertaling in ieder geval beschikbaar kunnen stellen aan onze eigen studenten. Dit boek is een schatkist voor alle studenten die geïnteresseerd zijn in Dzogchen. Het bestuderen van dit boek opent het Zicht en geeft je meditatie beoefening (én leven) een stevig fundament in openheid, ruimtelijkheid en de straling van je aard. We houden je hierover graag op de hoogte.