Feestelijke boekpresentatie 26 september 2021

26 september in de Nicolaïkerk te Utrecht

Stichting Zijnsoriëntatie nodigt je van harte uit om aanwezig te zijn bij de feestelijke boekpresentatie van de Nederlandse vertaling van het meesterwerk van de Dzogchen yogi Longchen Rabjam.

Zo’n zes jaar geleden is een Dzogchen studiegroep onder leiding van Hans Knibbe begonnen dit boek uit het Engels te vertalen en al doende de teksten te doorgronden. Daan Goedhart heeft het vervolgens op zich genomen om het gehele boek te vertalen.

Het vervult ons met grote vreugde dat dit hoogtepunt in de Dzogchen literatuur in het Nederlands verschijnt, waardoor nu ook Nederlandstaligen gemakkelijker toegang krijgen tot de rijkdom van deze teksten.

In aanvulling op Een Schatkist komt eind oktober 2021 nog een boek uit:

‘Parels uit de Schatkist van Longchenpa’.

Hans Knibbe heeft in 2020 een drieweekse retraite gegeven, waarin hij tekstfragmenten uit Een Schatkist van Overdracht door Geschriften – soms woord voor woord – uitlegt aan de deelnemers. De transcripten daarvan vormen de basis van dit boek. Dat maakt het zeer geschikt als een begeleidend werk, dat de lezer wegwijs maakt in de visie en de terminologie van Dzogchen.

De boekpresentatie vindt plaats op 26 september in de Nicolaïkerk, Nicolaaskerkhof 8, 3512 XC Utrecht van 14.30 tot 17.30 uur. De zaal is open vanaf 13.45 uur.

Aanmelding is noodzakelijk, zie link onderaan.

• Welkom door de voorzitter Stichting Zijnsoriëntatie.
  • Presentatie van het boek door Gerolf ‘t Hooft, uitgever Asoka en Marjolein Peeters, uitgever van de Stichting
  • Daan Goedhart licht het proces van vertalen toe
  • Bijdrage van Jan Geurtz, Boeddhistisch leraar en schrijver
  • Lezing door Hans Knibbe over de betekenis van dit boek
  • Studenten van de Dzogchen lerarengroep zullen enkele passende teksten voorlezen, begeleid door muziek.
  • Voorlezing uit het boek Parels uit de Schatkist door Hans Knibbe.

We sluiten de middag feestelijk af met een hapje en een drankje.

Vaccinatiebewijs of coronatest

Met de huidige regelwetgeving dienen we ons tijdens de boekpresentatie aan de voorwaarden te houden, zodat het voor iedereen mogelijk is om zo veilig te komen.

Hiervoor willen we jullie het volgende vragen:

• Wanneer je volledig gevaccineerd bent neem dan je vaccinatie bewijs mee.
  • Wanneer je niet of niet volledig gevaccineerd bent laat je dan op zaterdag 25 september door middel van een PCR testen. Een zelftest is helaas niet voldoende. En neem de uitslag ervan mee.
  • Voel je je onverhoopt niet fit: blijf thuis.

We hopen van harte op jullie medewerking en mocht de regelgeving tegen die tijd versoepeld zijn, dan treden de dan geldende regels die de Rijksoverheid aangeeft in werking.

Boeken bestellen

Vanaf 24 september kun je het boek Een Schatkist van overdrachten door geschriften via de boekhandel of rechtstreeks bij uitgever Asoka bestellen. Door de wereldwijde papierschaarste zal De parels uit de Schatkist later verschijnen, wellicht eind oktober.

Aanmelden

Meld je hieronder aan voor de boekpresentatie. Mocht je onverhoopt verhinderd zijn laat ons dat dan weten, dan kan iemand anders in jouw plaats gaan.

Voor vragen kun je gerust contact opnemen met: longchenpa@stichtingzijnsorientatie.nl.