Lezing Hans Knibbe 27/8

IMG_1807 bRusten in Zijn en doen wat je wilt

Op donderdag 27 augustus heeft Hans Knibbe een lezing gegeven over het Zijnsgeoriënteerde pad. Het Zijnsgeoriënteerde pad van levenskunst is gebaseerd op twee principes: ‘het leren rusten in de openheid van onze diepste Zijnsaard’ én ‘het leren leven vanuit die openheid: het doen wat je wilt’.

Wanneer je contact maakt met je diepste wezensaard en daarin leert rusten, vind je een grote gevoelsrijkdom, helderheid en verbondenheid met alles. Hier kom je thuis, voel je je heel en ongeschonden en is je neurotische gedrevenheid tot rust gekomen. Dit is Rusten in Zijn. De openheid en vrijheid van jouw Zijnsaard wil geleefd worden in jouw dagelijks leven en stimuleert een doorgaand proces van zelf-actualisatie waarin je leert ‘worden wie je bent’. Dit te waarderen en te stimuleren is het tweede principe en noemen we ‘doen wat je wilt’. Op deze wijze maak je je los van de bindende kracht van je verleden en breng je je leven tot vervulling.

De school voor Zijnsoriëntatie biedt – al bijna dertig jaar – een pad aan, waarin je kunt ontdekken wie je werkelijk bent en waarin je gestimuleerd wordt om jouw stappen te zetten op het pad van vrijheid.

Tijdens een volgeboekte lezing met ruim 120 aanwezigen heeft Hans Knibbe deze diepgaande principes toegelicht. Een zeer geslaagde, inspirerende avond!

IMG_1738  IMG_1817 b